کتاب برندسازی: پیشنهاد رد نشدنی

معرفی کتابی برای انتخاب یک شعار موثر

اگر فقط سه ثانیه برای ارائه پیشنهاد خوب فرصت داشته باشید، چه خواهید گفت؟ اگر زبان تان در آن لحظه بند بیاید و چیزی به ذهن تان نرسد چه کابوسی به وجود خواهد آمد؟
این کابوس وحشتناک تاکنون برای افراد بسیار زیادی به وجود آمده است.

یکی از معروف ترین مثال های این مساله این است:

در سال ۱۹۸۰، تد کندی قصد داشت با جیمی کارتر رقابت کند و به جای او به عنوان نامزد حزب دموکرات برای انتخاب ریاست جمهوری مطرح شود. سناتور کندی موافقت کرد تا در یک مصاحبه تلویزیونی یک ساعته شرکت کند و در این مورد صحبت کند.
مصاحبه کننده این جلسه را با یک سوال ساده آغاز کرد: “چرا می خواهید رئیس جمهور شوید؟” این فرصت برای تد کندی به وجود آمده بود تا پیشنهادی را به مردم آمریکا عرضه دارد و مثلا بگوید: “مرا رئیس جمهور کنید تا من هم به شما امنیت، رفاه و آرامش بدهم.” به جای این کار او نتوانست به این سوال پاسخ دهد. واژه های مناسبی به ذهن او نرسید. او زبانش بند آمده بود و نتوانست پیشنهادی عرضه کند. و خودتان بقیه ماجرا را می دانید. تد کندی هیچگاه رئیس جمهور نشد و حتی به عنوان نامزد حزب دموکرات هم مطرح نشد.

برگرفته از کتاب پیشنهاد رد نشدنی، نوشته مارک جوینر

مترجم: امیر توفیقی، انتشارات رسا | چاپ نخست: ۱۳۸۷، تعداد صفحه ها: ۲۵۴

 

مطالعه ی کتاب “پیشنهاد رد نشدنی” برای کسانی که به دنبال یافتن یک شعار موثر هستند بسیار مفید است.

یک فکر در “معرفی کتابی برای انتخاب یک شعار موثر”

امکان ثبت دیدگاه وجود ندارد.